Apraksts
Vides mākslas specialitātē attīsta spējas domāt un strādāt telpiski, prast radīt darbus, kuriem ir sasaiste ar tā atrašanās vietu vai arī pats darbs ir kāda specifiska vide. Apgūstam dažādas mūsdienīgas tehniskas prasmes, kuras savā starpā viena otru papildina un palīdz realizēt laikmetīgas ieceres. Studiju procesā strādājam gan ar fizisko realitāti, gan virtuālo realitāti un abas šīs vides spējam apvienot vai sasaistīt. Lielu uzmanību veltam mākslinieciski estētiskām un konceptuālām kvalitātēm, jo pats nozīmīgākais mūsu nozarē ir radošais aspekts.
Studiju procesā, kā vienojošā pamatprasme ir 3D modelēšana, izmantojot datorprogrammu Blender. Šīs iegūtās zināšanas studenti pielieto tālāk citos priekšmetos, kur tās papildina ar dažādām specifiskām zinībām. Piemēram: dažādu materiālu 3D printēšana, CNC frēzēšana, 2D datorgrafika, objekta-telpas-vides(drona) fotogrametrija, aerolāzeskenēšanas (LIDAR) datu izmantošana un attālinātā izpēte, konceptuālā arhitektūra, projektēšana vidē, izstāžu ekspozīciju projektēšana, video projekciju plānošana (mapping), papildinātā un virtuālā realitāte (A-frame, Unreal Engine), mikrokontrolieru un sensoru datu(IoT) sasaiste ar virtuālās realitātes projektiem.
Sekmīgu studiju rezultātā students spēj pārnest fizisku realitāti digitālā vidē, kur to prot apstrādāt un pielietot dažādu mērķu sasniegšanai. Piemēram: vides vai telpas projektēšana, papildinātā un virtuālā realitāte ar interaktivitātes elementiem, 3D vides izstrāde kino un datorspēļu industrijai (virtual production), kā arī mūsdienu mākslai atbilstošas formas attīstīšana.