“STARPBRĪDIS/INTERMISSION”, KRIŠJĀŅA ELVIKA PERSONĀLIZSTĀDE NO 6/10/2019
Laikā no 2019. gada 6. novembra līdz 6. decembrim Ģertrūdes ielas teātra 2. stāva zālē būs skatāma scenogrāfa un vizuālā mākslinieka Krišjāņa Elvika personālizstāde “STARPBRĪDIS/INTERMISSION”, kurā autors pievērsies esības tēmai un jēdziena “starp” izpētei. Izstādes ietvaros būs iespēja aplūkot mākslinieka gleznu sēriju “STRANGER WOULD YOU LIKE TO STAY WITH ME TONIGHT?”, kura speciāli veidotajā scenogrāfijā transformēsies, kļūstot par site-specific instalāciju un, ļaujot skatītājiem iegūt pilnīgi jaunu telpas un vizuālās mākslas pieredzi.
Atrasties “starp”, gan fiziskā, gan filozofiskā izpratnē nozīmē būt sasaistē ar virkni jautājumu par piederības attiecībām ar laiku un telpu. Starpstāvoklis ir apziņa par to, kas jau ir bijis un, kas vēl tikai būs - saskarsmē ar reālo, fizisko vidi tas izpaužas kā pauze jeb starpbrīdis, taču raugoties uz starpstāvokli no personiskās pieredzes, var rasties asociācijas ar apātisku autsaiderismu. Pārprastā piederības sajūta stāsta par izvēlēm, kuras mums katram jāveic ik dienu un, par izvēlēm, kuras nereti noved pie atrašanās starpstāvoklī.
Gleznu sērija “STRANGER WOULD YOU LIKE TO STAY WITH ME TONIGHT?” tapusi iedvesmojoties no Calvin Klein vīriešu apakšveļas, kas ražota Ēģiptē un sastāv no simtprocentīga poliestera, un tās radīšanā mākslinieks ir izmantojis dažādus tekstilmateriālus, tos sintezējot ar glezniecību. Kā gleznās, tā izstādes scenogrāfijā atklājas K. Elvika interese par mākslas starpdisciplinaritāti, eksperimentēšanu ar dažādiem mākslas medijiem un mākslas formu mijiedarbes padziļinātu analīzi.
Izstādes atklāšanā norisināsies arī performance “STARP mums kaut kas ir”, kurā piedalīsies Vogue dejotājs un deju pasniedzējs Ivo Krieviņš, un modele Kristiāna Bērziņa. Performance pievēršas cilvēka fiziskajam atrašanās stāvoklim, tiešā attiecībā pret telpu un laiku, kā arī sabiedrību. Performances dalībnieki notikuma laikā inscenēs teātros bieži vien pieredzēto “staigāšanu uz riņķi” jeb pastaigu pa teātra foajē izrādes starpbrīža laikā. Līdzīgi pulksteņa tikšķošajam mehānismam, arī šīs bezjēdzīgās staigāšanas princips rodas atstrādātā, dīvainu nepieciešamību stimulētā funkcijā. Mākslinieks Krišjānis Elviks uzdod jautājumu - vai šāds starpstāvoklis ir iespējams regulāri, pastāvīgi un ko īsti tas vispār nozīmē (savas nedefinējamās dabas dēļ)? Kā justies cilvēkam, kurš nenosliecas par labu nevienai no stereotipiski pareizajām izvēlēm, bet šajā starpstāvoklī atrodas teju visu laiku?
Mākslinieks Krišjānis Elviks 2019. gadā absolvējis Latvijas Mākslas akadēmijas Scenogrāfijas nodaļu. 2017. gadā kļuvis par Ināras Teterevas stipendiātu mākslā, savukārt 2019. gadā ieguvis SEB stipendiju glezniecībā. Mākslinieks veidojis scenogrāfijas vairākām izrādēm un mākslas notikumiem, piedalījies vairākās grupu izstādēs, tostarp bijis viens no Latvijas delegācijas pārstāvjiem starptautiskajā laikmetīgās mākslas biennālē “Eiropas jaunrade”. 2017. gadā viņš sarīkojis personālizstādi “CUNTEMPORARY”.
Izstādes kuratore: Auguste Petre