LMA STUDENTES ELĪZAS ĀĶĪTES RADĪTAIS DIZAINS – RIMI SALDUMU JAUNAIS VIZUĀLAIS TĒLS BALTIJĀ
Rimi Latvia un Latvijas Mākslas akadēmijas (LMA) sadarbības projekta ietvaros noskaidrots dizaina koncepcijas uzvarētājs, kas turpmāk būs redzams uz astoņiem saldumu iepakojumiem Rimi veikalos visās Baltijas valstīs. Rimi pircēji Latvijā, Lietuvā un Igaunijā un arī Rimi žūrija lēmuši vienprātīgi – par uzvarētāju atzīta LMA Dizaina nodaļas 2.kursa studente Elīza Āķīte un viņas izstrādātais dizaina koncepts.
Pagājušā gada nogalē Rimi aicināja LMA Dizaina nodaļas Grafikas dizaina 2. kursa studentus piedāvāt jaunas dizainu koncepcijas Rimi privātās preču zīmes saldumiem – pavisam astoņiem dažādiem produktiem. Pēc Rimi žūrijas vērtējuma pircēju balsojumam Latvijā, Lietuvā un Igaunijā tika nodotas piecas visaugstāk novērtētās no 34 iesniegtajām radošajām koncepcijām. Par Elīzas Āķītes piedāvāto noformējumu balsojuši visvairāk pircēju, un šī dizaina koncepcija uzvarējusi ar vairāk nekā divkāršu balsu pārsvaru pār tuvāko sekotāju. Kopumā par piedāvātajiem saldumu iepakojumu noformējumiem balsojuši vairāk nekā 7600 pircēju.
Izvēlētā dizaina koncepta autore Elīza Āķīte apliecina, ka ir ļoti gandarīta par šo novērtējumu. “Studijās mani motivē un iedvesmo doma par sava dizaina ieraudzīšanu ne tikai datora ekrānā, bet arī reālajā vidē. Tagad saldumus ar manu dizainu būs iespējams iegādāties ne tikai Rimi veikalos Latvijā, bet visā Baltijā. Tas ir patiesi nozīmīgs sasniegums manā profesionālajā ceļā. Īpaši vērtīgs bija pats dizaina izstrādes process – daudz domāju par to, kas pircējiem ir svarīgs, aptaujāju cilvēkus, centos izprast viņu izvēles, un galu galā tas mani noveda pie šīs konkrētās koncepcijas,” skaidro E. Āķīte.
“Studentu darbi mūs patīkami pārsteidza ar augsto profesionalitāti, detalizāciju un mēs esam apņēmības pilni, lai uzvarētājas dizains jau rudenī būtu redzams veikalu plauktos. Iepakojuma dizains ir viens no būtiskākajiem kritērijiem, īpaši saldumu izvēlē. Vai tie tiktu pirkti dāvināšanai vai brīžos, kad gribas ikdienas uzmundrinājumu – iepakojumam var būt izšķiroša nozīme, ko labi raksturo teiciens “ēst ar acīm”. Mākslas studentu radošais skats no malas mums ir bijis ļoti vērtīgs, un priecājamies, ka mums bija iespēja iepazīties ar pārdomātām, vizuāli pievilcīgām un oriģinālām dizaina koncepcijām, no kurām daļu atradījām arī mūsu klientiem, kas būs šo produktu galvenā mērķauditorija. Tāpat ir prieks, ka pircēji un Rimi žūrija bijuši vienisprātis par uzvarētājkoncepciju, kas nozīmē, ka tās autorei ir izdevies uztvert kādu visiem saprotamu stīgu un ievīt to savā elegantajā vizuālajā risinājumā,” norāda Rimi Latvia sabiedrisko attiecību vadītāja Inga Bite.
Konkursā piedalījās LMA Dizaina nodaļas Grafikas dizaina 2. kursa studenti asoc. prof. Maijas Rozenfeldes vadībā. Iepazīstoties ar darba uzdevumu un Rimi zīmola stratēģiju, studenti viesojās pie Rimi sadarbības partnera – radošās aģentūras Magic B40, kā arī apciemoja Rimi biroju, uzklausot vērtīgus un praktiskus padomus no Rimi iekšējās dizaina komandas. Potenciālos dizainus studenti testējuši arī veikalu plauktos, lai izvērtētu, kādi risinājumi ir piemērotāki veikala vidē. Plānots, ka uzvarējusī dizaina koncepcija tiks integrēta izvēlēto produktu dizainā un pavisam drīz būs pieejama Rimi veikalos visā Baltijā.