Kreisā mala
Labā mala
LIELBRITĀNIJA
ORGANIZĀCIJA: Skeitborda žurnāls „Kingpin”
PILSĒTA: Londona
AMATS: asistents
DARBA PIENĀKUMI: grafiskā dizaina darbi, plakātu veidošana, asistēšana fotogrāfam vai filmētājam, stikla skeitborda izveidošana, stikla klavieru izveide

Kārlis Bogustovs, Stikla māksla, 2014/2015
„Mans prakses sniedzējs bija lielākais Eiropas skeitborda žurnāls, tāpēc man kā skeitbordistam bija daudz ko darīt un ko mācīties no šiem cilvēkiem. Viņi visai ātri saprata, ka man vajag censties pretendēt uz īstiem variantiem mākslas jomā. Tāpēc mana asistēšana tika sabalansēta ar uzdevumiem, kas paredzēti paša attīstībai. Sāku ar savas mājas lapas, zīmoga un vizītkartes izveidi. Kad tie tika izveidoti, pieteicos dažādos konkursos, veidoju skices rakstīju ideju aprakstus un gaidīju rezultātus. Tā man bija vērtīgākā pieredze. Rezultātā piedalījos labdarības izstādē Londonā, kurai speciāli uzgleznoju gleznu, priekš mākslas izsoles.

Šī prakse man deva negaidīti daudz, es arī devu pretī un tas pārvērtās ļoti vērtīgā pieredzē, kas tagad kalpo kā labs pamats manai mākslinieka karjerai. Svarīgākā atziņa manā šī gada praksē ir – piedalīties, nepadoties un darīt, cik vien daudz ir iespējams, arī tad, kad nekas neizdodas. Ja vajag, atpūsties dienu vai divas, bet tad jādod no jauna, ar jauniem spēkiem, un kādā no reizēm izveidojas negaidīts rezultāts.”
ORGANIZĀCIJA: Vibe Gallery
PILSĒTA: Londona
AMATS: asistente, praktikante
DARBA PIENĀKUMI: galerijas sekretāres pienākumi, sabiedrisko attiecību darbi — mājas lapas, bloga, Facebook, Twiter un Newsletter uzturēšana, pasākumu plakātu, skrejlapu un fotomateriālu veidošana.

Jevgenija Dorošenko, Grafika, 2011/2012
„Galerija atrodas bijušā biskvīta fabrikā Londonas dienvidu daļā, kas tikusi renovēta un izmantota radošu industriju kompāniju ofisiem. Dažādos fabrikas korpusos atrodas mākslinieku studijas, mūzikas ierakstu kompānijas, dizaina un foto studijas, tipogrāfija un citi radoši uzņēmumi. Galerija atrodas 200 m2 lielās telpās ēkas pagrabstāvā. Prakses sākumā pildīju vispārējās galerijas organizācijas funkcijas, vēlāk iesaistījos pasākumu organizēšanā. Galerijā strādāja arī vieskuratori un citi brīvprātīgie interni, kas palīdzēja ar pasākumu organizēšanu. Prakses laikā apmeklēju kursus, kuru noslēgumā dibinājām jaunu kuratoru grupu Fullhouse (www.fullhouse.berta.me). Projekts deva man labāku saprašanu par izstāžu kūrēšanu un visiem tās organizācijas aspektiem. Es satiku daudz jaunu radošu cilvēku, ar kuriem joprojām kontaktējos. Man bija iespēja organizēt arī citus pasākumus Vibe galerijā — Vibe Affordable Arts Exhibition plānošanu un kūrēšanu, sākot no mākslinieku meklēšanas, vizuālo materiālu sagatavošanas, līdz mākslas darbu instalācijai, kā arī darbojos pasākumu — izstāžu Vibe Affordable un Vibe POP-UP, un sestdienas amatnieku un mākslinieku tirdziņa Arts and Crafts Fair organizēšanā.

Dalība Erasmus prakses programmā man ir devusi ne tikai jaunu pieredzi, zināšanas, kontaktus un draugus, bet arī labāku saprašanu par to, ko es gribu darīt turpmāk. Darbs galerijā ļāva paskatīties uz mākslas tirgu no cita leņķa, kas savukārt deva jaunas idejas, kā labāk realizēt sevi kā mākslinieku. Londonas dinamiskais dzīves ritms dod papildu enerģiju un iedvesmu, bet lielā konkurence izaicina nemitīgi pilnveidoties un tiekties pie labāka rezultāta.”
ORGANIZĀCIJA: Sheffield University
PILSĒTA: Šefīlda
AMATS: interns, profesora asistente
DARBA PIENĀKUMI: palīdzēt ikdienas studiju darbā (lekciju gatavošana, semināru vadīšana), piedalīties pētījumos, palīdzēt to zinātniskajā darbā, darbā ar arhīviem utml.

Maija Rudovska, Mākslas zinātne, 2011/2012
„Erasmus praksi veicu Šefīldas Universitātē, Jorkšīrā, kura ir viena no zināmākajām augstskolām šai apgabalā un arī pietiekami laba līmeņa izglītības iestāde starptautiskā līmenī. Gribēju strādāt kopā ar profesori Sūzenu E. Rīdu (Susan E. Reid), kura ir zināma speciāliste krievu mākslā un kultūrā, īpaši specializējusies padomju laiku kultūras vēsturē, plaši publicē rakstus par to laiku un arhitektūru, kas man līdz tam bija zināmi un nozīmīgi manās doktorantūras studijās Latvijas Mākslas akadēmijā. Iespēja nolasīt dažas lekcijas, dalīties savā pieredzē, iepazīt citus studentus un augstkolas mācībspēkus, strādāt vietējā bibliotēkā ar materiāliem, kuri nav tik brīvi pieejami šeit, Latvijā, bija nenovērtējama. Jāsaka, ka programma — mācību prakse — tomēr paredz daudz lielāku iesaistīšanos un iniciatīvu no paša studenta puses, jo augstskola, kura uzņem, īpaši nevelta papildus vērību, arī pasniedzēji ir ļoti aizņemti, un ikdienas darbā viņiem papildus interns ir tikai apgrūtinājums, tādēļ manas prakses laikā vairāk bija iespēja pašai pievērsties savam darbam un lūgt palīdzību komentēt vai dalīties ar ieteikumiem citus nozares profesionāļus, kas bija ļoti nozīmīgi. Jebkurā gadījumā šis laiks palīdzēja gūt papildus pieredzi, iespēju iepazīties ar pētniecības pieejām, kuras tiek uzskatītas par būtiskām Rietumu mākslas un kultūras vēstures kontekstā, kas savukārt atkal man liek izvērtēt šeit, Latvijā, piekoptās prakses.“
ORGANIZĀCIJA: The Brick Lane Gallery
PILSĒTA: Londona
AMATS: asistente
DARBA PIENĀKUMI: galerijas komunikācijas un pasākumu koordinēšanas darbi, informācijas nodrošināšana mājas lapā un sociālajos tīklos, sabiedriskās attiecības, pasākumu organizēšana

Baiba Freimane, Mākslas zinātne, 2008/2009
„Jau pašā prakses sākumā sapratu, ka galerijas kolektīvs ir ļoti mazs, un pats direktors bieži vien bija pārāk aizņemts, lai sīkumos izstāstītu visus veicamos uzdevumus, tādēļ man visu laiku bija jāseko līdzi galerijas darbībai un nereti arī uz savu roku jāpieņem dažādi svarīgi lēmumi. Taču tas ļoti ātri ļāva saprast galerijas darbības principus, iepazīt kolēģus, māksliniekus un kļūt par galerijas komandas daļu.

Par lielākajiem prakses ieguvumiem varu nosaukt iespēju iegūt unikālu un praktisku darba pieredzi vienā no lielākajiem pasaules mākslas centriem, kur mazo galeriju skaits mērāms simtos. Paralēli akadēmiskajai izglītībai LMA, kas pamatā ir teorētiska, šāda prakse sniedz fantastisku iespēju realitātē saskarties ar mākslas administrēšanu, mēģināt izprast laikmetīgās mākslas procesus un mākslas biznesa principus. Darbošanās pie izstāžu organizēšanas, iekārtošanas un atvēršanas pasākumiem ļoti nostiprināja manas organizatoriskās prasmes un deva pārliecību par savām spējām. Līdzās profesionālajām iemaņām, kuras guvu prakses laikā, šis pusgads manā dzīvē krietni paplašināja manas domāšanas horizontu un deva daudz spilgtu emociju. Kopā ar lielpilsētas mutuļojošās dzīves mazliet skarbo rūdījumu, Erasmus prakses sniedza unikālu un visam mūžam paliekošu pieredzi.”