Kreisā mala
Labā mala
ITĀLIJA
ORGANIZĀCIJA: Venēcijas Mākslas biennāle
PILSĒTA: Venēcija
AMATS: Latvijas paviljona uzraugs
DARBA PIENĀKUMI: paviljona darbības koordinēšana un uzraudzīšana, izdales materiālu sagatavošana (plakāti, drukas materiāli un informācija presei), komunikācija ar paviljona apmeklētājiem, apmeklētāju uzskaite, reportāžu veidošana no biennāles

Diāna Kaijaka, Mākslas zinātne, 2014/2015
„Kopumā esmu ļoti, ļoti priecīga par šo burvīgo iespēju strādāt Latvijas paviljonā, iepazīt Venēcijas biennāles darbu jau no otras – darbinieku puses un veiksmīgo sadarbību ar LLMC! Šī pieredze man devusi ne tikai jaunus kontaktus un skaistus iespaidus, bet arī labāku izpratni par šāda mēroga izstāžu organizēšanu un plānošanu, internacionālu mākslas pasākumu veidošanu un to publiku. Šī ir kļuvusi par neaizmirstamu un vērtīgu pieredzi, un iegūtās zināšanas ceru izmantot savā turpmākajā darbā un piedaloties citos internacionālos projektos.”

Laimdota Steķe, Glezniecība, 2014/2015
“Paralēli darba konkrētajiem darba pienākumiem, bija iespēja iepazīties ar biennāles apmeklētājiem, aktīvi socializēties un nodibināt kontaktus, bija nepieciešamas zināšanas un pieredze ar dažādu aparatūru ekspozīcijas specifikas dēļ, kā arī nelielas zināšanas grāmatvedībā. Darbs prasīja diezgan daudz enerģijas. Ne tikai spēju labi runāt angliski, bet atbildēt uz apmeklētāju, preses, kuratoru, citu mākslinieku uzdotajiem jautājumiem, līdz ar to nostiprinot viedokli par Latvijas ekspozīciju no daudz un dažādiem aspektiem.”

Sandra Strēle, Glezniecība, 2014/2015
“Prakse Venēcijas biennālē nenoliedzami bija lieliska pieredze, jo sniedza iespēju padziļināti izpētīt laikmetīgās mākslas vidi gan Eiropas, gan pasaules mērogā, kā arī brīvajā laikā apmeklēt neskaitāmus muzejus, galerijas, biennāles satelītpasākumus un privātās kolekcijas Venēcijas pilsētā un pilsētvidē. Ja vēlreiz tiktu piedāvāta šāda iespēja doties praksē uz Venēcijas biennāli, tad noteikti to izmantotu vēlreiz.”
ORGANIZĀCIJA: Somu dizaina uzņēmums “Salar”
PILSĒTA: Milāna
AMATS: asistente
DARBA PIENĀKUMI: grafiskā dizaina, produkta noformēšana, materiālu sagatavošanu presei, asistēšana sociālajos medijos, potenciālo jauno klientu izpēte, tehniskā administrēšana

Dana Jasinkēviča, Modes māksla, 2014/2015
„Izvēlējos šo zīmolu, jo vēlējos gūt ieskatu tieši aksesuāru veidošanā. Uzņēmumā darbojas neliels skaits cilvēku, tāpēc guvu noderīgu pieredzi, tieši komunicējot ar visiem darbiniekiem dažādās sfērās. Pēdējo sezonu laikā šis brends ir guvis atzinību un publikācijas žurnālos “Vogue”; “Elle” u.c. Šī pieredze man ļāva labāk iepazīt dizaina procesu radošajās industrijās no paša pirmsākuma līdz tā pabeigšanai, ieskaitot arī mārketinga un PR sadaļu. Pieredze noteikti ir noderīga, sākot jau ar jaunām prasmēm, kontaktiem un beidzot pat ar savu spēju pārbaudīšanu citā valstī un vidē. Visiem jauniešiem iesaku izkristalizēt savu mērķi prakses apmaiņas laikā, būt sociāli aktīviem un nebaidīties pamēģināt.”
ORGANIZĀCIJA: “Art Studio 42”, mākslas laboratorija, darbnīca
PILSĒTA: Leče
AMATS: Lečes Mākslas Akadēmijas glezniecības nodaļas profesora asistente
DARBA PIENĀKUMI: gleznošana, tās tehniku apgūšana, dalība vairākos mākslas manifestos un konkursos

Annika Dzērve, Tekstilmāksla, 2014/2015
„Atskatoties uz paveikto un piedzīvoto, esmu ļoti apmierināta ar prakses vietu. Es ļoti novērtēju, ka varēju papildināt savas zināšanas un izpausties glezniecībā, strādāt kopā ar pozitīvo Cosimo Marullo un mācīties no viņa gan profesionālās iemaņas, gan arī iedvesmoties emocionāli.”
ORGANIZĀCIJA: “Milites Fridirici II”
PILSĒTA: Oria
AMATS: kostīmu un tekstila priekšmetu, aksesuāru māksliniece
DARBA PIENĀKUMI: apģērbu un tekstila priekšmetu pētīšana, šūšana, izšūšana, esošu tērpu uzlabošana un pārtaisīšana

Annika Dzērve, Tekstilmāksla, 2014/2015
„“Milites Friderici II” ir viena no nopietnākajām organizācijām Dienviditālijā, kas, balstoties uz vēsturiskajiem, arheoloģiskajiem pētījumiem un manuskriptiem par viduslaiku periodu (13. gs.), organizē vienus no lielākajiem šoviem un teātra izrādēm – balstītām uz vēsturiskajiem faktiem un papildinot ar filozofiskām tēzēm.

Esmu iesaistījusies vairākos projektos, ar organizāciju "Milites Fridirici II" plānojam nometnes un citus pasākumus, kā arī būs manu gleznu izstāde Lečē maijā, tādēļ plānoju palikt pāris mēnešus Lečē arī pēc Erasmus+ prakses beigām. Vēlos arī nokārtot eksāmenus itāļu valodā iesāktajos līmeņos A2 un B1, kuri būs jūnijā. Vēlos arī pabeigt iesāktos šūšanas darbiņus. Liels paldies Latvijas Mākslas akadēmijai par šo manu iespēju – nenovērtējamo pieredzi gan praksē, gan teorijā un ļoti interesanti, dažādībā pavadīto laiku Erasmus+ praksē.”
ORGANIZĀCIJA: "Guidi&Schoen Arte Contemporanea"
PILSĒTA: Dženova
AMATS: asistente
DARBA PIENĀKUMI: darbs ofisā pie datora, mākslinieku darbu arhivēšana, informācijas papildināšana galerijas mājas lapā, izstāžu organizēšanas darbi.

Anastasija Dubovska, Glezniecība, 2011/2012
„Sešus mēnešus strādāju mākslas galerijā „Guidi & Shoen Arte Contemporanea”. Tā ir liela galerija, kurā izstādes rīko daudzi mūsdienīgi mākslinieki, bet pārsvarā šī galerija strādā ar mākslinieku Giacomo Costa un fotogrāfu Matteo Basile. Man ļoti paveicās ar cilvēkiem, ar kuriem es strādāju. Visi bija laipni un pacietīgi, ja es kaut ko nesapratu, tad labprāt izskaidroja to vairākas reizes, jo valodas apgūšanai bija vajadzīgs laiks. Darba devēja attieksme bija ļoti viegla un neuzspiesta.

Galerijā strādāja tikai trīs cilvēki: mans darba devējs Chico, asistente Valērija un es. Galerija vienmēr labprāt pieņem studentus-praktikantus, kuri veic sīkus, laikietilpīgus darbiņus. Darbs nebija radošs, bet tomēr man bija dota iespēja dzīvot vienā no visskaistākajām Itālijas pilsētām. Es strādāju no četriem dienā līdz septiņiem vakarā, tas ir, tikai trīs stundas dienā, tāpēc man bija daudz laika, lai baudītu mākslu vai dotos uz pludmali. Šajā laikā, strādājot galerijā, es sapratu, ka māksla ir bizness. Es ieguvu zināšanas par to, kā vajag rīkoties, lai saviem darbiem piešķirtu finansiālu vērtību. Tā bija ļoti laba un interesanta pieredze, jo ar darbu galerijā es saskāros pirmo reizi. Manas prakses laikā pie mums notika divas lielas personālizstādes un divas mazas grupu izstādes. Mēs rīkojām izstādi māksliniekam Giacomo Costa no Florences, un Matteo Basile no Romas. Dženova deva man daudz pozitīvu iespaidu un labu pieredzi gan darbā, gan dzīvē.”
ORGANIZĀCIJA: Accademia di Belle Arti Venezia, Glezniecības un dekoratīvās mākslas katedra
PILSĒTA: Venēcija
AMATS: metodiķe
DARBA PIENĀKUMI: katedras telpu sagatavošana pasākumiem, materiālu uzskaite, to uzturēšana, darbs ar datoru (katedras sēžu protokoli, ziņojumi un tml.), mācību programmas pasākumu organizatoriskais un plānošanas darbs.

Irina Ošleja, Glezniecība, 2009/2010
„Tagad ar prieku varu teikt, ka manas cerības attaisnojās un ka Erasmus praksē iegūto pieredzi vērtēju ļoti augstu. Visa mācību gada laikā man bija iespēja novērot Venēcijas Mākslas akadēmijas Glezniecības un dekoratīvās mākslas katedrā/darbnīcā pielietotās radošā un pedagoģiskā darba metodes. Esmu iemācījusies strādāt ar jauniem materiāliem un izmantot jaunus tehniskus paņēmienus mākslas darbu veidošanai. Paralēli prakses paredzēto pienākumu pildīšanai es varēju izmantot katedras darbnīcu un tajā esošos materiālus (papīru, krāsas, līmes, pigmentus u.c.), lai strādātu pie Bakalaura studiju diplomdarba. Šajā procesā katedras pasniedzēji sniedza man vērtīgas konsultācijas un padomus. Esmu arī uzlabojusi savas itāļu valodas zināšanas. Uzskatu, ka Erasmus praksē Venēcijas Mākslas akadēmijā iegūtās prasmes un radošie impulsi kalpos manām turpmākajām studijām un manai radošai aktivitātei vispār.”
ORGANIZĀCIJA: gleznotāja Marco Petrus darbnīca
PILSĒTA: Milāna
AMATS: praktikante
DARBA PIENĀKUMI: tehniskie darbi – audeklu pārvilkšana, gruntēšana, zīmējumu pārnešana, darbu iepakošana, fotografēšana, fotogrāfiju apstrāde, darbs izstāžu iekārtošanā.

Ieva Pētersone, Glezniecība, 2008/2009
„Atskatoties uz prakses periodu, par unikālu un neaizvietojamu pieredzi jāuzskata tieši ar komunicēšanas un vērošanas spēju saistīti notikumi. Paralēli itāļu valodas līmeņa uzlabošanai, lielāko izpratni par mākslinieka dzīvi, izdzīvošanas un pelnīšanas iespējām, mākslas tirgu Milānā/Itālijā, izstādēm, skatījumu uz mūsdienu mākslu, tēmām, aktualitātēm, piespiedu nepieciešamību rast kompromisu starp mākslinieka vēlmēm un pieprasījumu, par cenu noteikšanas sistēmu utt., izdevās rast tieši pusdienu pārtraukumu sarunās, braucienos uz organizācijas Italian Factory (www.italianfactory.net) ofisu un dažādu izstāžu atklāšanu apmeklējumos. Tāpat interesanta un noderīga bija pieeja darbnīcas grāmatplauktam, kas sniedza atšķirīgu un plašāku nekā pierasts, ieskatu senākā un mūsdienu vizuālajā mākslā Itālijā (nedaudz arī Spānijā) un 20./21. gs. arhitektūrā un nedaudz — dizainā. Tāpat, kā brīnišķīgu iespēju un neatsveramu ieguvumu prakses perioda laikā nevar nepieminēt izdevību iepazīt Milānu un ceļot pa Itālijas ziemeļu pilsētām, aplūkojot neskaitāmus mākslas pieminekļus, muzejus, pastāvīgas un īslaicīgas, bet nozīmīgas, izstādes.”
ORGANIZĀCIJA: "La coppola Luan production"
PILSĒTA: Palermo
AMATS: gleznotāja, dizainere
DARBA PIENĀKUMI: veikala skatlogu virsējās daļas sienu gleznojumi un interjera veidošana, roku gleznoti zīmējumi speciālajām sicīliešu cepurītēm

Inese Skrobova, Glezniecība, 2008/2009
„Manuprāt, un ko arī varu ieteikt nākamajiem, kuri turp dodas — izvēlēties labu vietu un labus cilvēkus, pie kuriem strādāt. Pie labām lietām ātri pierod un pats kļūsti par daļu no tā. Braukt praksē, lai kādam palīdzētu uzvilkt rāmjus, vai vārītu kaula līmi... Manuprāt, to var darīt arī Zilupē kādā pagrabā. Svarīgi ir sevi pareizi pozicionēt potenciālajam darba devējam. Iet pie viņa ar sagatavotu mapīti, kurā ir portfolio, kāds arī man bija līdzi jebkur, kur es gāju, un stāstīju, un rādīju savas iemaņas un darbus. Ja runā par dienvidiem, tad viņu skatījumā roku darbs tiek augstu vērtēts, kā arī labas zīmēšanas un gleznošanas prasmes. Un tas bija kā liels bonuss, lai veidotu manis iecerēto — sienu gleznojumus — veikaliem, restorāniem, kafejnīcām, privātmājām. Daudzām no tām es izstrādāju skices, pēc kurām tiks veidots tālākais darbs, jo pati ilgāk nevarēju uzturēties, kā tikai man atvēlēto laiku. Dzīvoju Palermo viena pati bez neviena cita latvieša blakus. Varu teikt, ka brīžiem bija pat ļoti skumīgi un vientulīgi. Bet pluss tam bija tas, kas nācās padziļināti apgūt itāļu valodu, jo mājā, kur bez manis bija vēl trīs meitenes, neviena no viņām nesaprata angļu valodu. Paldies, par doto iespēju braukt praksē uz Palermo! Es atklāju kādu vietu uz pasaules, kura ir domāta man. Un paldies, ka jūs man to parādījāt!”