Kreisā mala
Labā mala
FRANCIJA
ORGANIZĀCIJA: DRAWinternational mākslinieku rezidence
PILSĒTA: Caylus
AMATS: praktikante, asistente
DARBA PIENĀKUMI: korespondence, publicitātes materiālu izstrāde, darbs ar mājas lapu, vides uzkopšana, remontdarbi, inventarizācija, fotografēšana, filmēšana u.c.

Agita Šteinberga, Tēlniecība, 2014/2015
„Pirmkārt, esmu ļoti pateicīga LMA un Erasmus + par man doto prakses iespēju, pilnīgi noteikti šī prakse man ir devusi ļoti lielu pieredzi un jaunas atziņas gan mākslas, gan rezidences vadīšanas jomā, kā arī lielisku angļu un franču valodas praksi. Praksē uz mākslinieku rezidenci vēlējos doties, lai iegūtu pieredzi šādas iestādes vadīšanā, pirms tam kā māksliniece vai ciemiņš biju pabijusi rezidencēs Zviedrijā, Igaunijā un Islandē, šī rezidence ļoti atšķīrās no citām, tagad esmu iepazinusi dažādus iespējamos modeļus un varu izvērtēt katras plusus un mīnusus. Kā vienu no ievērojamākajām vērtībām, ko ieguvu, noteikti būtu jāmin sevis pašas apzināšanās.”
ORGANIZĀCIJA: École Régionale des beaux-arts de Caen, rezidences Kalvadosas reģionā
PILSĒTA: Kāna
AMATS: praktikante
DARBA PIENĀKUMI: darbs ar profesora P. Kolinsa foto arhīvu, darbs seno gravīru restaurācijā, pasākumu organizēšana un praktikanta darbs mākslas rezidencēs

Dace Tīruma, Keramika, 2010/2011
„Mans kopsavilkums par prakses laiku - es guvu ļoti plašu iespaidu par reālo mākslas dzīvi Eiropā, mākslas tendencēm, mākslinieku darbu un mākslas institūciju darbošanos. Bija patīkami atrasties vidē, kurā māksla ir iecienīta ne tikai šaurā cilvēku lokā, bet plašā mērogā, kur tā ir dzīves sastāvdaļa dažādu dzīves stilu un profesiju cilvēkiem. Diemžēl daudz laika tika pavadīts dokumentu un programmas saskaņošanas procesā ar dažādajām institūcijām, kas bieži „iesaldēja” manu darbošanos un ieslēdza visu „gaidīšanas režīmā”.

Īsumā mans rezumē ir sekojošs - ideāla mākslas izglītība ietvertu sevī vidusceļu starp šīm abām tradīcijām, jo Rietumu skola ir pārāk orientēta uz konceptu un teoriju mākslas darbā, padarot to vairāk par intelektuālu smadzeņu treniņu, nekā mākslas darbu, savukārt mūsu skolas tradīcija ir pārāk koncentrēta uz tehnisko varēšanu un nepieļauj daudz radošās brīvības. Abām ir savas labās puses un trūkumi, taču skola, kurā šīs lietas būtu sabalansētas, šķiet, vēl nepastāv. 

Es vēlos izteikt pateicību Kānas skolai par pretimnākšanu, un sevišķi savai akadēmijai par doto iespēju piedalīties abās Erasmus programmās, kas man deva nenovērtējamu un sevišķu pieredzi savā izaugsmē kā profesionāli, tā personīgi. Paldies!”
ORGANIZĀCIJA: Antoine Leperlier meistarklase
PILSĒTA: Konsenuša (Conches en Ouche)
AMATS: asistente
DARBA PIENĀKUMI: mākslinieka darbu realizēšana

Brigita Zelča, Stikla māksla, 2009/2010
„Stažēties pie viena no pasaules atzītākajiem stikla māksliniekiem, kura dzimtā no 16. gs. visi ģimenes vīrieši bijuši mākslinieki, ir liels pavērsiens manā profesionālajā attīstībā. Iespēja realizēt savas idejas tradīcijām un zināšanām bagātā studijā ir vērā ņemams notikums ikkatra jaunā mākslinieka dzīvē. A. Leperlier ir plaši pazīstams pasaules mēroga stikla mākslinieks, kura darbi ir apskatāmi daudzos ārvalstu muzejos un galerijās. Viņa pārstāvētās tehnikas — stikla kausēšanas formā (cast glass), studijas tehniskās iespējas ir neizmērojamas, kas Latvijā tiek reti izmantots stikla mākslinieku radītajos darbos. Tas paver lielisku iespēju papildināt tehniskās iemaņas, kuras vēlāk varētu nodot kolēģiem un studentiem Latvijā. Meistara un mācekļa attiecības, tas būtu visprecīzākais šīs programmas raksturojums.

Studiju laikā aktīvi apmeklēju mākslas galerijas, muzejus, performances un kultūras pasākumus, šī prakses daļa ir ārkārtīgi bagātinājusi manu mākslas izglītību. Iespēja skatīt mākslas „zvaigznes” klātienē un kritiski uz to apskatīties ir ārkārtīgi svarīgs starpposms starp mani un maniem nākotnes darbiem, bet, redzot esošo situāciju Eiropā, es saprotu, ka droši varu turpināt savu radošo darbību un sasniegt aizvien augstākus mērķus!”